5 tipů jak účelně zařídit domácí pracovnu

Domácí pracovny dělíme na pracovny v samostatných místnostech a pracovní kouty. Ideální je samostatná místnost a lze ji zařídit tak, že zároveň slouží jako hostinský pokoj či dámský pokoj. Většina bytů však tuto velkorysost nedovoluje anebo je samostatná místnost pro typ naší domácí práce zbytečná. Pak se uchýlíme k vytvoření pracovního koutu v rámci některé z již zařízených místností. Nejčastější je umístění v obývacím pokoji.

Úložné prostory

Pokud váš pracovní stůl nemá zásuvky, pořiďte si kontejner na kolečkách. Při práci jej jednoduše vysunete a zvětšíte si pracovní plochu.

Jestliže v pracovně nemáte místo na skříň či komodu, zavěste si nad nebo vedle stolu otevřené nebo uzavíratelné skříňky (nebo je můžete zkombinovat), poskytují dostatek úložného prostoru a nezabírají místo, které nemáte.

V samostatné pracovně si kromě úložných skříní nebo komod můžete dopřát také knihovnu.

Kancelářská křesla a sofa

Křesla a sofa jsou určena pro samostatné domácí pracovny. Jestliže vaše pracovna složí také jako hostinský nebo dámský či pánský pokoj, hodí se zde umístit sofa s možností spaní pro hosty či pohodlné sezení nejen pro návštěvy.